Brug konkurrencer til at øge antal konverteringer

Hvis du gerne vil have flere tilmeldte til dit nyhedsbrev eller flere likes til din Facebook gruppe, er det en god idé at holde en konkurrence, hvor folk kan vinde en gave. Gaven kan være hvad som helst, som du tror vil tiltrække målgruppen. Det ses blandt andet ofte, at biograf gavekort bliver brugt i sådanne konkurrencer.

På den måde får du flere til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, og det kan være guld værd, da du gerne vil have, at du kan få dine budskaber til flere mennesker – for så kan du også tjene flere penge, når du laver online markedsføring.

Det i sidste ende det, som det hele handler om.

Få dem tilmeldt til noget

Det er vigtigt, at når du laver konkurrencer, så skal du få kunden til at gøre noget. For det meste vil det være, at de skal skrive sig op til dit nyhedsbrev, da e-mailen stadigvæk er noget af det allermest effektive, hvis du gerne vil ramme målgruppen med din markedsføring og i sidste ende tjene penge. 

Facebook likes er ikke lige så anvendelige, da Facebook brugere oftere ikke ser dine posts, da du stadigvæk skal betale reklamepenge for at være sikker på, at de ser de ting, som du udgiver. Derimod er det langt lettere at sælge noget til folk via e-mail, for her bliver din e-mail sidestillet med alle de andre ting, som de modtager i deres indbakke.

For at deltage i konkurrencen om biograf gavekort, skal de tilmelde sig et eller andet.

 

Alle kan bruge konkurrencer

Det er helt klart oplagt for alle virksomheder, som har noget at sælge. Men når du laver online markedsføring vil du også gerne have folk tilmeldt dit nyhedsbrev, for så kan du både sende gode tilbud eller links til ting, hvor du tjener affiliatepenge. Der er ikke noget galt med at gøre det, hvis du blot sørger for at levere værdi til dem, som modtager dit nyhedsbrev.

Så gider de godt at blive ved med at høre fra dig hele tiden. Det gør, at dit nyhedsbrev oftere bliver åbnet op på den måde, kommer konkurrencen til at have haft større betydning for din indtjening, end du lige havde regnet med.

Det er grunden til, at det godt kan betale sig for dig at lave en konkurrence om biograf gavekort eller andre ting. Du kan finde inspiration til præmier her.

 

Er alle konkurrencer gode?

Selvfølgelig er alle konkurrencer ikke lige værdifulde for din virksomhed. Det er alt andet lige lettere, hvis du har en konkurrence om noget, som er relevant for dine brugere. For ellers risikerer du, at de afmelder sig igen med det samme, at de ikke vandt deres biograf gavekort.

Men selvom det er tilfældet, er det stadigvæk bedre at køre konkurrencer end slet ikke at gøre det. For hvis du bare kan sælge til en person, som du ellers ikke ville have kunne sælge til, så er du nået langt.
Prøv konkurrencer af på sociale medier og se, hvad du får ud af det.

About Halfdan

I dag, SEO-konsulent og affiliate marketer.
Tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der blev solgt i sommeren ’15.
Studerer til cand.jur. på Aarhus Universitet.
Stifter af AffiliateDM.dk.

No comments yet.

Skriv et svar