Digitale produkter som alternativ til affiliate

Mit hjerte slår stadig for affiliate marketing.

Men siden maj 2015 har jeg også haft en anden interesse.

Her skrev jeg bogen ”Få 12” på en Refuga-tur til Nordspanien.

Bogen blev lanceret en måneds tid efter Refuga og har nu – cirka et år efter – solgt over 100 eksemplarer. De fleste salg er sket gennem de organiske søgeresultater og en ikke-uvæsentlig del kommer fra retargeting på Facebook.

Succesoplevelsen fik mig til at skrive en bog om ejendomsinvestering på næste Refuga.

Og når jeg skal afsted her til efteråret 2016 igen, bliver det for at skrive Danmarks bedste (og eneste) guide til Facebook-annoncering på FBAnnoncering.

I mellemtiden har jeg også med cand.jur. Søren Sneftrup lanceret Få Job og min bedre halvdel har lanceret Personalejurabogen.

Eftersom jeg er kommet bedre og bedre i gang, er jeg kun blevet mere glad for digitale produkter. Den primære årsag er, at de er aktiver på lige linje med affiliate marketing.

Et aktiv

Det spændende ved affiliate marketing og digitale produkter er hvordan du opbygger et aktiv.

Det er grundlæggende drømmen om den passive indtægt.

Ved at lægge et stort arbejde nu, har du mulighed for at kapitalisere løbende og derved undgå at arbejde meget senere hen, hvis du ikke ønsker det.

Følelsen af at sælge en bog er den samme som at få et godt lead med affiliate marketing – det er det lille skud dopamin i hjernen, der får dig til at fortsætte.

SEO & Retargeting

Digitale produkter udmærker sig også ved at kunne markedsføres med SEO og retargeting på Facebook, ligesom almindelig affiliate marketing.

SEO har altid været den primære drivkraft bag mine affiliate-projekter – fra Byens-Advokat.dk, der senere udviklede sig til JUF.dk og i dag Billiegflybilletter.dk.

Det er det også med mine digitale produkter.

Jeg rangerer således nummer #1 på ejendomsinvestering, #1 på bedre karakterer – og med tiden vil jeg også snuppe en førsteplads på jobsøgning, når jeg har haft lejlighed til at arbejde endnu mere på Faa Job.

Flere ben er mindre risiko

Din bedste grund til selv at gå i gang med digitale produkter er risikospredning.

Hvis du arbejder med affiliate marketing – i særdeleshed hvis du primært har en side, du arbejder på, som jeg har med billigeflybilletter.dk – har du også en stor risikoprofil.

Hvis dén side forsvinder af den ene eller anden årsag, gør al din indtægt også.

Med (flere) digitale produkter, spreder du også din risiko på flere ben. Hvis en ryger, har du stadig de andre til at understøtte dig. Det er svært at gå fra 100 til 0 og så komme tilbage igen. Går du fra 100 til 80, skal du nok klare dig, mens du lægger en plan for at vinde det tabte igen og mere til.

Følg med her på siden – jeg lover at blogge løbende som mine projekter udvikler sig. 🙂

About Halfdan

I dag, SEO-konsulent og affiliate marketer.
Tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der blev solgt i sommeren ’15.
Studerer til cand.jur. på Aarhus Universitet.
Stifter af AffiliateDM.dk.

No comments yet.

Skriv et svar