Optag flere placeringer i Google

Det er ikke særlig ofte, man ser den samme hjemmeside optage mere end en placering på side et. Dette skyldes Google politik vedrørende dette, at de ikke vil have en hjemmeside, der optager halvdelen af alle søgeresultaterne på side et, Derudover kan det være svært, at retfærdiggøre hvor relevant indholdet er på alle siderne, hvis de er udgivet af samme ejer. Det vil altså være bedre at lave et langt indlæg i stedet for at brede det ud på undersider, som reelt set ikke kan tiltrække de besøgende, fordi det kun er en af siderne, som bliver vist i søgeresultaterne.

Dette problem kan man løse ved at lave en helt ny hjemmeside, hvor man fokuserer på dette specifikke område inden for en branche. Et eksempel på dette er advokathuset Hviid Advokater, der har lagt mange krafter online marketing, som fx kan ses med deres hjemmeside dedikeret til søgninger mod boligadvokater, Boligadvokater.info.

Denne metode er i sær brugt i affiliate branchen, da brugerne ofte klikker sig ind på flere søgeresultater eller hvis konkurrencen ikke er særlig stor, men indtjeningen er relativ høj. I denne sammenhæng, vil brugen af flere hjemmesider vedrørende samme emne være en god investering, da man optager flere pladser i søgeresultaterne og samlet set får flere besøgende.

Kvalitet er vigtigt

Når man laver disse sidder, skal både indhold og design være af en hvis kvalitet, så det ikke er tydeligt man har en “hovedside” og “de andre sider”. Derudover kan det være en god idé, at være helt transparent og fortælle du også ejer de andre sider, så de besøgende ikke føler sig snydt. Du kan også gå den anden vej, og skjule du ejer de andre sider, da nogle besøgende gerne vil have indhold eller vinkler fra andre personer. Dette må man selvfølgelig tage stilling til, hvad der virker bedst i forhold til sin målgruppe.

I forhold til duplicate content, er det yderst vigtigt du ikke bruger dele af indholdet på dine andre sider. Selvom det kan virke svært at skrive om det samme emne igen og igen, kan det være en god investering i sidste ende. I visse brancher kan man finde nye vinkler, eller pludselig tilstræbe sig ny information, som kan komme ind på den nye side.

Denne form for flere placeringer i Google, er lidt i en gråzone med hensyn til Googles normale politik. Det er lige præcis der unikt indhold er vigtigt, så nogle af siderne ikke bliver fjernet fra Google, når den nyeste algoritme opdatering kommer.

About Halfdan

I dag, SEO-konsulent og affiliate marketer.
Tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der blev solgt i sommeren ’15.
Studerer til cand.jur. på Aarhus Universitet.
Stifter af AffiliateDM.dk.

No comments yet.

Skriv et svar