Er organisk SEO stadig relevant?

Få markeder udvikler sig lige så hurtigt som markedet for digital marketing. Det giver store udfordringer til specialisterne, men gør det også svært for chefen, der i sidste ende skal beslutte, hvilken fokus man skal vælge.

Organisk søgemaskineoptimering nedprioriteres

Mange virksomheder vælger at nedprioritere den organiske søgemaskineoptimering. Det giver for mange god mening, da organisk SEO er en langvarig proces, som ikke altid giver de forventede resultater.

Som modstykke findes der betalt trafik – både fra søgemaskiner og sociale medier. Disse giver øjeblikkelige resultater, som kan måles i nuet. Dermed er det oplagt for mange chefer at lægge fokus på dette område, for i erhvervslivet ønsker man øjeblikkelige resultater.

Spørgsmålet er derfor om organisk SEO stadig er relevant for den moderne webshop, der gerne vil gøre sig bemærket, eller om det bedre kan betale sig at fokusere sin tid og penge på den betalte trafik.

Organisk SEO, giver værdig i det lange løb

I sagens kerne bør meget af den indsats, som er forbundet med organisk søgemaskineoptimering vær en naturlig del af virksomhedsdriften. Søgemaskinerne har det primære formål at give deres brugere de resultater, som bedst passer til deres behov og søgninger.

Med andre ord handler organisk SEO i høj grad om at give sine besøgende så god en oplevelse som mulig. Dette kan kun opnås, hvis ens hjemmesides indhold lever op til den allerhøjeste standard. Kvalitetens niveauet af ens indhold har stor indflydelse, på ens rang på google adwords. Har man dårligt indhold, skal man betale mere for at rangere højt på adwords, men har man derimod godt indhold, skal man betale mindre.

Hvis du ønsker at få den bedst mulige side, bør du derfor også planlægge det indhold der skal uploades på ens side, da dette vil optimere den organiske søgemaskineoptimering. Dette er en god investering i hjemmesidens fremtid. Når det omhandler trafik på internettet, kan få procent i månedlige trafik gøre en enorm forskel. Derfor bør du udnytte alle de muligheder, der findes for trafik.

Så organisk SEO er derfor vigtigt!

About Halfdan

I dag, SEO-konsulent og affiliate marketer.
Tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der blev solgt i sommeren ’15.
Studerer til cand.jur. på Aarhus Universitet.
Stifter af AffiliateDM.dk.

No comments yet.

Skriv et svar