De fleste virksomheder benytter sig af online marketing på den ene eller anden måde. Det er dog langtfra alle, der har lige meget succes.
Der er et kæmpe potentiale indenfor online marketing, hvorfor du bør prøve at forbedre dine marketingaktiviteter, hvis du ikke oplever de forventede resultater. Læs videre i det der følger og bliv klædt bedre på til det.
Content marketing
Content marketing er ikke den mest sexede vertikal indenfor online marketing, men det er noget, mange virkelig har udfordringer med, og det er derfor et meget eftertragtet værktøj.
Kort fortalt går content marketing ud på, at man laver indhold til sin virksomhed. Det kan både være on- og off-page.
Off-page er primært i forbindelse med linkbuilding, hvor man prøver at give sin virksomhed en stærkere linkprofil ved at have andre domæner til at linke til sine egne landingssider. Hertil kræver det et stort netværk, hvorfor man ofte tilknytter et bureau til at hjælpe sig.
Det er der også en del, der gør i forbindelse med on-page, man eftersom det helt klart er virksomhedens egne medarbejdere, der kender virksomheden bedst, vil det, hvis det kan lade sig gøre, i mange tilfælde være en god ide at ordne on-page inhouse.
Det er meget vigtigt, at det i skriver on-page på jeres hjemmeside er rigtig godt. Det er nemlig altafgørende i forhold til om jeres besøgende finder jeres produkter attraktiv.
Hvis du skal have inspiration til god content, kan du kigge på irep.dk, der udbyder reparation af iPhone. Det er en hård branche, og de har derfor brug for meget og god content. Klik her for at se nærmere om, hvordan dette kan udformes.
Facebook annoncering
Du skal også være en haj indenfor Facebook annoncering. Af de mange gode ting ved Facebook er, at du kan bruge det til mere eller mindre alle typer virksomheder. Derudover har Facebook været rigtig gode til at udvikle mulighederne i deres interface.
Inden du i gang med selve annonceringen, er det vigtigt, at du får konkretiseret din strategi og din målgruppe. Eftersom virksomheder er meget forskellige, er der stor forskel, hvis du er en boligplatform, der blandt andet udbyder en lejebolig i København kontra, hvis du sælger et homogent produkt med en meget kort købsbeslutningsproces.
Ved at klikke her kan du se, hvordan virksomheden med boligplatformen har imødekommet den længere købsbeslutningsproces, der finder sted ved et nyt valg af bolig ved at overskueliggøre deres hjemmeside. På den måde har de været proaktive efter udarbejdelsen af deres strategi.
Når du annoncerer på Facebook, er det alfa omega, at du opsætter konverteringssporing. Med konverteringssporing kan du helt præcist aflæse, hvor godt dine annoncer klarer sig, og på den måde bedre allokere dine marketingkroner.
AdWords annoncering
Du skal også gøre dig bekendt med annoncering på AdWords. Hvor Facebook annoncering stadig er et forholdsvist nyt problem, har man lange været i gang på Google AdWords.
Til dem der ikke ved det, så er AdWords de betalte annoncer, der ligger øverst, når du søger på Google. Rigtig mange benytter sig af AdWords, men der er en generel tendens til, at folk ikke er særlig gode i deres aktiviteter her.
Hertil gælder det simpelthen om at kende sin besøgstid. I modsætning til Facebook er det nemlig ikke alle virksomheder, der bør bruge AdWords.
No comments yet.