Visuel kommunikation bliver vigtigere for virksomheders branding

Det bliver stadig vigtigere for danske virksomheder at være til stede på nettet. Billeder og videoer kommer stadig til at spille en stadig vigtgiere rolle for danske virksomheder, og her er der en række brancher som er langt fremme i skoene imens andre hænger efter.

Billeder og videoer bliver vigtigere for at skille sig ud på nettet

I takt med at både digitaliseringen og e-handlen fortsætter med at rulle sig ud bliver det stadig vigtigere og vigtigere for danske virksomheder at være tilstede på nettet og ikke mindst at være i stand til at skille sig ud. for i takt med at flere virksomheder byder sig til på nettet jo mere utålmodig bliver den digitale forbruger både når de leder efter produkter og tjenesteydelser og derfor har man som virksomhed ikke lang tid til at fange forbrugernes opmærksomhed.

Netop derfor er brugen af både billeder og videoer afgørende for at skille sig ud: Vi kan se at virksomheder der både gør brug af billeder samt rich snippets i søgeresultaterne har større sandsynlighed for at få flere kliks og dermed også for at udløse konverteringer. Derudover opnår de hjemmesider der bruger videoer på deres landingsside de længste sessionsvarigheder – det vil sige den tid en gennemsnittelig bruger bliver på ens side.

Et goidt eksempel på en branche hvor denne fremgangsmåde er reglen nærmere end undtagelsen er markedet for skønhedsprodukter herunder parfumer, neglelak og endda skønhedsbehandlinger som ansigtspeeling og botox.  Disse brancher har vist sig rigtig gode til at få deres produkter og services til at se ekstra indbydende ud og det udløser flere kliks og giver flere salg.

Det er heller ikke kun webshops der gør brug af disse virkemidler men også informationssider og affiliate sider. Her er årsagen den samme – folk gider ikke at læse mange siders tekst om sygdomme eller topskat, men i stedet se videoer eller infografikker som kan forklare noget komplekst hurtigt og simpelt.

Visuel kommunikation spiller også en stor rolle i rekrutteringsprocessen

Udover at udløse flere salg spiller både billeder og videoer også en vigtig rolle i forbindelse med rekruttering af nye medarbejdere, hvilket er lige så værdifuldt for en virksomhed som at skabe flere slag. Man plejer at sige, at et billede siger mere end 100 ord og det er særligt tilfældet hvis man genre vil tiltrække nye medarbejdere. Hvis man konkurrere om de bedste medarbejdere med sine konkurrenter må man også sørge for at præsentere sig selv bedst muligt. Det er billige men vigtige point at hente i forhold til sine konkurrenter.

En billig men effektiv form for markedsføring

Hos Obsidian Digital er man ikke i tvivl om at dette fænomen kun vil blive mere udbredt i fremtiden. Ifølge det digitale bureau er den store styrke at dette er en billig men meget effektiv form for markedsføring for danske virksomheder. Her fremhæver man særligt at visse industrier som betting og bingosider, som bingoguiden har været rigtig gode til at praktisere dette. De penge det koster at lave et par videoer hvor man forklarer sine kompetencer eller services er uden tvivl godt givet ud for med videoer er det nemmere at fange brugernes opmærksomhed og i sidste ende fører det til flere konverteringer via din hjemmeside. Jeg ved selv af erfaring hvor vigtigt dette trick spiller for blandt andet advokater, der ofte har et ry for at være en meget konservativ branche.

About Halfdan

I dag, SEO-konsulent og affiliate marketer. Tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der blev solgt i sommeren '15. Studerer til cand.jur. på Aarhus Universitet. Stifter af AffiliateDM.dk.
No comments yet.

Skriv et svar