Den 13/8-15 besluttede jeg, at jeg ville være med i affiliateDM. Der er allerede en del deltagere, der har bygget fine websites, så jeg bliver nødt til at komme fra baghjul. Første mål er at indhente feltet. Jeg må derefter forsøge et udbrud på et af bjergene senere i konkurrencen.
Jeg har siden 13/8-15 nedskrevet stikord omkring mine aktiviteter ift. affiliateDM. Disse stikord kommer her i en rå og uredigeret udgave. Læs det, som du finder nyttigt. Jeg tænker at det kan give et indblik i min proces med at opbygge Danske a-kasser.
Efter stikordene vil jeg komme med yderligere kommentarer omkring nuværende status og fremtid.
Tidsplan i stikord, hvad er sket hvornår
13/8-15:
– Besluttet at jeg ville deltage i Affiliate DM
– Besluttet at det skulle dreje sig om A-kasser
– Researchet domænenavne og fundet: danskeakasser.com
– Bestilt domæne og webhotel
14/8-15:
– Fundet på navn og slogan
– Bestilt logo
– Opsat WordPress og installeret de første og vigtigste plugins
– Bestilt de første tekster om a-kasser hos nye uprøvede tekstforfattere (test)
– Installeret Genesis framework og theme
-> revet mig selv i håret over besværligheder i tilpasning af theme
17/8-15
– Tilpasset theme på forskellig vis herunder opsætning af sidebar på blog, widgets, menu, samt oversættelse til dansk
– Bestilt tekster omkring begrebsforklaringer hos fast skribent
– Opgraderet på sikkerhed, så hacking mv. forhåbentligt undgås
– Installeret “Kraken Image Optimizer”, samt en række andre plugins
18/8-15
– Oprettet kontakt / om os side
19/8-15
– Første testskribent sprang fra grundet tidspres
– Opsat slide in
– Oprettet flere sider, samt fyldt indhold på forsiden
– Skrevet “Regler og viden”
20/8-15
– Skrevet blogindlæg omkring “Giver a-kasser mening for selvstændige?”, men ikke udgivet
– Bestilt beskrivelser af 4 a-kasser hos fast skribent
– Indhentet data om a-kasserne og opsat sammenligningstabel
21/8-15
– Modtaget logo, tilføjet kant, og indsat på site
– Færdiggjort landingpage for “A-kasser for selvstændige”
– Færdiggjort landingpage for “Gratis a-kasse for studerende”
24/8-15
– Oprettet de første begrebsforklaringer, samt indsat funktion der linker videre til andre begrebsforklaringer
25/8-15
– Modtaget tekst om “Krifa” og færdiggjort landingpage / formattering, rettelser, CTA knapper mv.
– Bestilt nye tekster
– Specificeret og bestilt designs til sociale medier, samt kommunikation med designer
– Tilføjet flere termer til begrebsforklaringer
– Modtaget første udgave af design til sociale medier. Givet feedback til endelig udgave.
26/8-15
– Modtaget endelig design til sociale medier
– Tilmeldt website til Affiliate DM
– Oprettet FB side: https://www.facebook.com/danskeakasser
27/8-15
– Oprettet Google plus side: https://plus.google.com/+DanskeakasserOnline/posts
– Oprettet linkedIN side: https://www.linkedin.com/company/danske-a-kasser
– Oprettet Twitter side: https://twitter.com/Danskeakasser
– Installeret og opsat WP Social SEO pro
– Opdateret “om os” side med links til sociale profiler
28/8-15
– Opdateret title og meta beskrivelser på en række URL’er
– Tilmeldt site til Google Analytics og opsat sporingskode
– Udgivet det blogindlæg, der blev skrevet 20/8-15
– Skrevet indlæg på de sociale medier om min nye side
Sammenligningstabel
Designet til min sammenligningstabel har jeg taget fra et af mine andre websites. Jeg er pt. ved at få udviklet et plugin, hvor jeg nemt kan indsætte meget federe tabeller med flottere design og mulighed for sortering. Det kodes af en pakistaner, som jeg ikke tidligere har erfaring med, så det er uvist hvordan det kommer til at gå. Men forhåbentligt kan jeg indsætte noget bedre indenfor et par måneder.
Hvorfor jeg ikke indsamler emails
Jeg formoder at de fleste af mine besøgende har et aktuelt behov for en a-kasse. Når først dette behov er stillet, så har a-kasser ikke længere den store interesse for den besøgende. Selvfølgelig er det ikke alle personer der tager stilling med det samme, og derfor kunne det fint give mening at kunne henvende sig til brugeren flere gange via emails. Jeg vurderer dog min slide-in med et godt a-kasse tilbud, som en bedre løsning end email opsamling. Når jeg engang får masser af besøgende, så skal der naturligvis laves et hav af tests, også omkring email marketing.
Min slide-in bliver desuden kun vist på sider uden CTA. Er der klar CTA, som f.eks. på landingpages for a-kasser med affiliateaftaler, eller på sider med sammenligningstabel, så vises slide-in ikke.
Sidebar
Jeg har bevist valgt ikke at vise sidebaren på CTA sider. På forsiden og andre sider hvor det primære formål er at linke til a-kasserne skal sidebaren ikke vises. På disse sider vil sidebaren forstyrre mere end den gavner.
På sider uden direkte CTA vil sidebaren blive vist. Formålet er at få brugeren videre til nye sider, og i sidste ende gerne ende på en CTA side.
Fremtiden
Jeg vil ikke beskrive hvad der skal laves i september. I stedet vil jeg beskrive generelle fremtidsplaner. Det skyldes at jeg ikke vil begrænse ideer og tanker til, hvad jeg kan nå på kort tid. Skulle jeg nå mine september mål inden september var slut, så ville det ligeledes være en sovepude resten af måneden. Jeg har holdt dampen oppe lige siden, jeg besluttede at opstarte siden. Det har jeg ikke tænkt mig at stoppe med i september.
Tekster og indhold
Der er allerede meget indhold og tekst på siden. Første mål er at få siden ”færdig”, så der ikke decideret mangler indhold. Det vil sige at få udgivet resten af begrebsforklaringerne, samt de sidste tekster om a-kasser. Senere kan indholdet forbedres. Der er bl.a. nogle a-kasse beskrivelser, som jeg må indrømme er købt for billigt. Her skal kvaliteten højnes senere.
Besøgende
Når siden er ved at være færdig, så skal der skaffes besøgende. Det tager lang tid for et helt nyt domæne at komme frem i SERP, så dette kan der arbejdes på stille og roligt nu.
Når indholdet og landingpages er blevet forbedrede, så er det tid til PPC. Jeg vil dog ikke kaste en masse tid og penge efter dette før siden er klar til at konvertere de besøgende til gode affiliate leads. Forsiden er nogenlunde klar til dette nu, men resten af siderne kræver lidt optimering.
Blog
Nyhedssektionen, som reelt er en blog, skal køre med løbende nye indlæg. 1 – 2 uger imellem hvert indlæg er planen.
Generelle forbedringer
I starten har fokus været på at få skubbet siden i gang. Det er fortsat fokus det næste stykke tid. Men nu er siden snart “færdig” i sin første version. Derefter kommer arbejdet med et hav af forbedringer på rigtig mange parametre. Jeg har dog ikke haft fokus der endnu, så de tanker må komme i næste måneds rapport.
No comments yet.